Och nästa trams blir?




Rökförbudstramset sprider sig och nästa land till rakning är Norge. Nu skall det minsann förbjudas att röka i princip överallt alltid. Anledningen är ytterst suspekt och som jag skrev här så kan det inte handla om passiv rökning eftersom det inte finns en enda undersökning som visar att det fenomenet ens existerar.

Det enda det kan tänkas handla om är att det luktar illa men det gör svettiga stinkbomber också och själv lider jag av överparfymerade damer och herrar.

Det här är trams på högsta nivå och än tramsigare blir det när, som i Sverige, politiker undantages från förbuden.

Personligen hoppas jag på många skyltar som den avbildade ovan, då kan man blossa friskt med gott samvete trots att jag inte röker. Allt för protesten mot dumma ting.

DN

Kommentarer
Postat av: Johan

Ang. passiv rökning, min pappa har fått rökhosta och problem med sina lungor trots att han inte ens rört en cigarett. Dock har hans mamma rökt hela hans liv. Min flickvän har astma och allergi (hennes mamma och pappa rökte under graviditet och uppväxt). Jag personligen tycker väldigt illa om rökare då jag själv sett vad de gjort mot mina nära och kära. Lungcancer behöver passiv rökning kanske inte ge men det finns flera olika sjukdomar som kan utvecklas från detta.

Som du skrev, man måste se vilka som gjort undersökningarna och detsamma gäller internetsidor. Tro inte på allt du läser. De som är "positiva" till rökning har även de sina "fakta". Jag själv har som sagt sett vad det kan göra mot dig på nära håll och jag gillar det inte. Därför är jag positiv till att utrota rökningen.

2011-10-11 @ 12:45:00
Postat av: Ipse Cogita!

Johan:



Tack, men det är inte jag som tror; jag har läst om det här länge och det senaste i raden av böcker är Velvet Glove - Iron Fist där en genomgång görs av de flesta undersökningar som gjorts.



Sen är det nog så att spriten ställer till det mesta av djävulskapet i drogvärlden sett ur alla aspekter. På farlighetslistan ligger spriten etta och tobaken ligger långt ner.



Sen är det så klart olika vad vi gillar eller inte gillar!

2011-10-11 @ 13:59:14
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Thorhall

Nu vet jag äntligen helt säkert, värför det är bäst att aka (minst)till medelhavets omrader sa fort som möjligt.



Där vet folk att njuta livet, med eller utom sprit, vin och tobak. Men helst med.



Och det finns inga diskussioner däröver. Man är fri att far leva.

2011-10-11 @ 15:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0