Flathetens pris




Så var det då dags igen. Ligister förstör fotbollen och som vanligt så blir det lite poängavdrag, tomma läktare och böter. Jaha, så det var MFF som kastade smällare och som hoppade in och överföll målvakten.

I vilka andra sammanhang straffar man andra än förövaren? Och de där straffen för de oskyldiga hjälper ju det ser vi. Tröttsamt.

Självfallet skall den som utför dådet sättas dit och det på samma sätt som om vederbörande gjort samma sak på stan på en oskyldig medborgare. Jag undrar vad straffet skulle bli om någon attackerade en fredligt vandrande stadsbo med en smällare och därefter började sparka på den av smällaren lätt förvirrade människan.

Men det är klart, nu snackar vi om sportfånar och då gäller det tydligen andra regler.

En god vän ringde och meddelade mig: jag skulle inviga mitt barnbarn i denna ädla sport men han blev livrädd och vill aldrig mer gå på fotboll.

Rätt resonerat kid!

AB DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0