Fjöntigt värre ...




Vi skriver 2011 och en fotbollsspelare från känd fotbollssläkt går ut ur garderoben. Att detta överhuvudtaget anses nödvändigt att spilla trycksvärta på visar bara att mänskligheten har långt att vandra. Och vissa är värre än andra. Johan Orrenius har uppenbarligen blivit ombedd att skriva en artikel och accepterat:

"Och ingen ska då be mig skriva en krönika om huruvida en idrottsman föredrar killar eller tjejer."


Han kunde ju valt att låta bli men det säljer väl ingenting kantänka.

Jag känner många homosexuella och det fina med dessa mina vänner är att de är goa människor; men det är han den svarte också och hon från kinaland, den galne indiern skall icke glömmas och den där tjommen från Norrland skall vi bara inte tala om.

Det tjötas för mycket så det så!

Expr. Expr. SvD DN



Kommentarer
Postat av: K

Det faktum att hatkommentarerna på Fotbollskanalen.se blev så många att man fick stänga av kommentarsfältet säger väl en del om hur avlägsen Orrenius framtidsvision är. Och hur viktigt det är att det uppmärksammas. Eller ska man hålla käft, tycker du? Så tröttsamt när folk säger "jag har inget emot homosexuella så länge de inte gör ngt väsen av sig", när allt de försöker göra är att berättiga sin existens.

2011-03-09 @ 22:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0