Korruption har många bottnar?




Lena är professor så man får väl passa sig lite; det lär ju vara klokt folk. Men jag tycker nog att det emellanåt blir lite onödigt med detta eviga genusperspektiv på snart sagt alla frågor.

Att fler män än kvinnor är korrupta är självklart och har många randiga och rutiga orsaker. Jag tycker dock frågan är totalt ointressant — det som är intressant är korruptionen som sådan.

Sen får jag inte riktigt kläm på vad utredningen som tillsätts skall gå ut på. Det står som så här:

"I Sverige har finansmarknadsminister Peter Norman just tillsatt utredningen där statskontoret ska undersöka hur politiker och tjänstemän ser på korruption."

Alltså: hur ser politiker och tjänstemän på korruption. Hur det skall gå till fattar jag inte men jag är ju inte professor heller. Frågar man: tycker du korruption är okey? eller vad tusan gör man. Nåja.

Men sen fortsätter Lena med:

"Det visar sig att endast få kvinnor, 12 procent, var bland dem som misstänkts för korruption. Den typiske korruptionsmisstänkte svensken är en medelålders man."


Det blir lite av varje tycker jag: vissas syn skall undersökas och samtidigt tycks svaret finnas — män gillar i betydligt större utsträckning än kvinnor lite små- och storfiffel.

Men jag har varit i Småland så jag är lite trött och sliten så vad vet jag. Men en könsfråga kan det väl ändå inte bli?

Expressen

Kommentarer
Postat av: Sara

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 06:50:52
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0