Vad händer sen?

Nu när Tunisien och Egypten genomgår förändringar som troligen kommer att gå på djupet så funderar jag på hur det kommer att se ut framöver. Iran är ju inte mycket till demokrati, Saudiarabien är ett skämt och så vidare.




Och tittar man på hur demokratierna fördelar sig över världen så blir man inte speciellt glad. Öst och väst har ingen sprängkraft längre och jag anar framtida nya gränsdragningar. Vilka dessa blir kan man inte veta men det kommer att bli nya friska tag.



Det blir spännande tider för både mig, mina barn och barnbarn och jag håller tummarna för att det går någorlunda åt rätt håll. Men att Iran, styrt av religiösa stollar, pillar med kärnvapen i den delen av världen bådar inte gott. Att en religion skall utgöra regelsystemet i ett land är för övrigt sjukt. Så vi får hoppas att vi nu inte får en radda länder som efterliknar Iran eller Saudiarabien för att nämna några.

DN SvD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0