Rena rama snurren om snorren




Kvinnor skall alltid behandlas utifrån ett gentlemannaperspektiv, allt annat är både otänkbart och visar brist på bildning och hyfs. Ur det perspektivet så är Assange långt ifrån begreppet gentleman. Han verkar lite allmänt nördig och självupptagen men det är å andra sidan inget brott.

Vid en genomläsning av förhören med kvinnorna så torde det stå tämligen klart att någon våldtäkt kan det inte bli tal om. Ej heller någon annan finlirsvariant. Då måste man verkligen fråga sig varför debatten far fram likt en tsunami i såväl medierna som hos politikerna. Reinfeldt vevar på om svensk lag och hur duktiga vi är inom det rättsliga området och påverkar därmed synen på huruvida Assange är skyldig eller ej. Som en parantes kan ju nämnas att den gode statsministern går i täten för införandet av övervakningssamhället med växeln i sexans läge och, skamligt nog, med påståendet att han företräder folket.


Och vi kanske skall ta’t lite lugnt med att vår rättsstat skulle vara ett under av perfekthet, det finns en del som pekar åt annat håll även om vi inte riktigt har hamnat i bananaland.

Det verkar tämligen enkelt: två kvinnor har fått en kändis på kroken, vid olika tillfällen ("Jag var ju skitstolt, får världens häftigaste man i säng och som bor i min lägenhet"), det strular till sig men sexet fortskrider utan vare sig våld eller annat konstigt och sen kickar det dåliga samvetet in och vips så är vi hos polisen (hämnd?). Suck.

Vad händer nu? Assange blir utlämnad, det blir förhör och that´s it. Eventuellt blir det åtal (mycket prestige nu!) och sen blir han frikänd. Om han skulle bli fälld så hoppas jag att vi får en rejäl debatt om detta ämne. Som det är nu så lever vi män i gungflyland och det kan inte vara meningen.

Jag kan inte tänka mig att en enda människa, som som jag läst förhören med kvinnorna, med normal moraluppfattning kan bli upprörd över vad som hände. Att Assange, i kvinnornas ögon, inte verkar vara en belevad typ med känsla för god takt och ton må vara hänt, men det gör honom inte till en våldtäktsman.

Och Assanges version har vi över huvud taget inte fått.

SvD DN Newsmill



Kommentarer
Postat av: Bengt

Vaknade en morgon med min partner liggande över mig i ett försök att genomföra ett samlag. Fann detta mycket olustigt då jag hade svårt att andas varför jag avbröt det tänkta samlaget. Hade ingen som helst tanke på att polisanmäla händelsen. Detta hände strax innan vi gifte oss, vårt giftermål varade bara 10 månader och var oerhört krävande och jag klargjorde för min hustru att ett äktenskap inte förutsatte 24 timmars samlag varje dygn. Jag gifte om mig några år senare, men från den stund vi var gifta var det slut på samlag, men vi måste ha haft två stycken i alla fall då jag har två barn. Får dock säga att jag föredrar det senare äktenskapets framför mitt första.

2011-02-12 @ 01:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0