Jag visste det!




Så här skriver två klimatfanatiker:



Att ha mage att klaga på att medierna skriver för lite om att det är vi människor som orsakar global warming klimatförändringarna tyder på bristande kontakt med verkligheten. Det är väl snarare så att den andra sidan får noll och intet utrymme.

Inte ett ord om IPCC:s skumma metoder, om alternativa förklaringar etcetera.

Sen fattar jag inte riktigt: "Stiftelsen Vår Tids Utmaningar har beställt en Sifoundersökning, för att se om den svenska allmänheten uppfyller kraven. Som jämförelse redovisas också medborgarnas inställning i USA."

De har tydligen beställt en undersökning men har redan svaren eller?

Sen tycker jag att, om man nu redan genomfört undersökningen, också skall redovisa den och de frågor som faktiskt ställdes, urval, svarsfrekvens, vem som tolkat vad och så vidare som god sed kräver; det lär vi inte få.

Att klimatalarmisterna skulle fått för lite utrymme i medierna faller på det enkla faktum att det är bara deras sida som tas upp, ständigt.

Det är ett problem!

DN

Kommentarer
Postat av: Wolter

Undersökningen finns på nätet och på min blogg - "Diktaturens kreatur"...

W

2011-12-14 @ 16:28:37
URL: http://www.igrevenstid.se
Postat av: Ipse Cogita!

Wolter:



Tack och det var ju vetenskapligt (undersökningen alltså!) Allt är åt hållet: tror du, Svensson, att ...



Det är inte ens godtagbart att hänvisa till dylikt dravel.



Men det ante mig ;)

2011-12-14 @ 18:11:20
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0