Att välja rätt

Så var det då dags. Slips, lila, och ren och fin går jag strax till vallokalen. Viktiga ting på G. Och, till skillnad från militären Björklund, så tar jag med vettiga tankar. Nu får du möjlighet att ta del av dessa. Det handlar inte om pengar, det handlar om väsentligare ting. Till min hjälp tar jag Sir Ken Robinson och Yeats:



Och tänk vad ögon kan tåras när diktare får tala:



Ägna nu 18 minuter av ditt liv och lyssna på klokt folk och gå till diktarna för vägledning innan du går till valurnorna.

Den som inte rörs av: I have spread my dreams under your feet, tread softly because you tread on my dreams må stanna hemma på sofflocket!

Jag röstar inte för min skull, jag röstar för mina barnbarn.

Expressen SvD DN HAX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0