Nästa steg: brevöppning!



Så drar det då igång, övervakningssamhället. Här skall vår trafik på olika nät byggas upp så att makten vet exakt var vi befinner oss och med vem vi tar kontakt. Allt skall kunna ses och användas. Stolligt och onödigt. Varför skall vi inte, som Tyskland och Rumänien, kunna säga till dårarna i Bryssel: back off!, ni tafsar på vår författning?



Men i vårt land finns det väl ingen som vet hur grundlagar ser ut och fungerar. Nu tänker jag slå vad med mig själv när det kommer att bli fullt tillåtet att öppna vanliga brev samt när anonyma telefonkort till nallen blir förbjudit. Märk väl att jag skriver när, inte om!

Sen blir jag djupt orolig när jag, via Pezster, får ta del av denna bild:



Jag håller med: jag-har-ingenting-att-döljatyperna borde genomgå någon form av psykiatrisk utvärdering; här döljer sig mörkermänniskor som när det kommer att bege sig, kommer att krypa fram från de stenar de ligger under om tiderna skulle bli sådana.

Och tänk va’ många tveksamma tillslag vi kommer att få se i framtiden, likt den där terrorgrejsingen i Göteborg (där inte en siffra var rätt). Och vilken belastning på rättsväsendet för skitfrågor allt medan grova brott förblir outredda under nästintill evig tid.

Viktiga frågor, som till exempel att ta reda på vad som gick fel i Göteborg, det tycker man från politiskt och juridiskt håll är mindre viktigt. Ännu har ingen utredning inletts om vem som gjorde att det sk...t sig. Annat är det i Norge (jo!) och England. Där anser man att en utredning skall ske omedelbart för att säkra vittnen med mera. Man anser till exempel att 12 timmar är en alltför lång tid! Här har man som sagt inte ens börjat, vilket gör att det blir, sakta men säkert ett — cold case! Det är säkert det de vill.

Men prioritering inom det här området sker alltid till medborgarnas nackdel och det är bra — vi ser tydligt vad maktens folk tycker om oss medborgare. Det får nu bli sofflocket för min del för all framtid och sen kommer jag att sköta mitt, och jag skall se till att det sker i mörkret, fritt från klåfingriga maktmänniskor. Kommer de på mig med något de anser vara fel så skall jag med glädje ta den fighten och därmed bibehålla min värdighet som människa.

De kan säkert hitta på mycken djävlighet, men än kan de inte hindra mig från att tänka klokt. Men det kommer säkert något bra förslag på hur de skall styra min hjärna också, men då blir det mord!

Remember, remember...

AB DN Expr. SvD SvD2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0