Nu blev det fel — igen!



I AB börjar man nu med en valgrafik så man kan följa hur landet ligger. Och det är väl bra, men jag fattar inte varför inte Piratpartiet inte är med. Att Kalle Ankapartiet och andra mindre och oftast lokal- eller intressepartier inte är med kan jag köpa. Men jag ber att få upplysa om att Piratpartiet de facto redan finns på plats i EU och det med två platser.

Att utesluta partier som redan verkar i något parlament finner jag direkt stötande. På sitt sätt skulle det vara mer logiskt att SD inte fick vara med i grafiken, de finns ju bara lokalt i kommuner och landsting, PP sitter för tusan i EU, inte i Krylbo!

Men, jag anar en allians mellan politiken och medierna, och vad syftet med det skulle vara får andra kloka reda ut. Jag har tjatat i alla år (börjar bli några stycken) om att man alltid skall redovisa även blankröster (en indikation på att jag inte är nöjd, men gör min plikt och röstar) men det föll inte i god jord, då heller. Fel är det i alla fall.

Varför SKRIKER inte någon HÖGT?! PP?


Kommentarer
Postat av: John

Jag håller med. PP borde funnits där.



Problemet är att PP oftast inte särredovisas i de undersökningar som grafiken bygger på, utan ligger under gruppen Övriga. Tyvärr.

2010-06-11 @ 07:33:22
Postat av: Cavatus

Missa för allt i världen inte denna svenska journalists träffsäkra samtidsanalys. Krönikorna finns här:



www.korta.nu/jc

2010-06-22 @ 14:11:45
URL: http://aktualia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0