Jag visste det skulle bli fjönterier!




I ett tidigare inlägg inför Almedalen så skrev jag att det skulle vara kul om det handlade om politik i dalen, inte annat trams. Jag hade fel. Gudrun har förvarnat om att hon och hennes gelikar skall elda upp 100.000 kronor som en protest mot något, oklart vad.

Även om det inte i sig är olagligt längre att göra så, så tyder handlingen på förakt för folk som har det lite knepigt att få ihop vardagen.

Alltså: lagligt men omdömeslöst.

Vad tusan händer vår politiska sfär? Finns det inget vett och sans kvar? Nu var det ju i och för sig bara Gudrun som det här handlade om, men moderaterna gick farligt när fjönterigränsen i går med sitt plagiat (från S) av en valaffisch.

Vänsterpartiet "byter namn för en dag" och blir Välfärdspartiet precis som om det skulle vara ett PR-mässigt genidrag. Man kan ju tappa hakan för mindre dumheter, men här dunsar hela käkpartiet i golvet: de tror faktiskt vi är helt dumma i skallen.

Men jag anar var problemet är. Det är numera så svårt för våra politiker att tänka själv att de omger sig med fler och fler "rådgivare" som tror sig vara smarta. Det är de inte. De tar bort den lilla personlighet som finns kvar hos beslutsfattarna och kommer med de mest idiotiska "råd" om allt från "pudling" till klädsel; klart det går galet.

Och, kom jag just på, veckan har bara börjat! Hugaligen.

AB DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0