Hur kunde detta nu bli en könsfråga?




Detta går att läsa i Sydsvenskan idag. Erik Magnusson listar en hel del konstigheter som har med klädsel att göra, allt från för mycket (burka) till för lite (bara tits). Och visst verkar klädfrågan ha fått en tämligen löjligt framträdande roll i våra liv. Förr blev man upprörd för att ungdj...vlarna hade keps i skolan. Det får väl numera anses som helt okey för såväl elever, lärare som lössen.

Det jag har synpunkter på är skrivningen ovan som är artikelns slutkläm. Jag tror nämligen inte man behöver vara man för att ha synpunkter på hur man klär sig. Det är att göra detta till en könsfråga som det inte är.

Mina barnbarn skall till exempel inte behöva gå till skolan och inte kunna se ansiktet på personalen. Klä dig som du vill men ta också konsekvenserna av det och sluta gnälla!

Men visst, det finns säkert folk som vill gå och lira golf i kalsonger och till dem säger jag bara — lycka till!

Och att lulla runt i livet och tro att kvinnor är mer toleranta i frågor av denna typ är inte bara dumt, det är naivt och dessutom tyder det på en alltför "helgonlik" syn på kvinnan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0