Fredrick "fjönten" Federley

Fredrick Federley, politikerna som vek ner sig i FRA-frågan med krokodiltårarna rinnande utmed kinderna, är på gång igen. Han har varit i farten förr med viktiga frågor och den gången skulle han trans-klä-ut-sig och skänka bort sprit – vodka – på ett PR-jippo för sagda vodka. Han konstaterade då att han får göra som han vill i sitt privata liv.

”Nu flyttar min dröm- och sagovärld in på Rose.", yttrade han också i samma sammanhang och la till: "...Jag skulle gärna ha en snusfest också."

Nu vill han skrota sexköpslagen: "Sexköp är en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor. Därför ska förbudet skrotas" säger han i den frågan.

Här har vi stålmannen som viker sig i viktiga frågor, fjöntar runt kring Stureplan och transar sig och som uppenbarligen prioriterar viktiga frågor med huvudet under armen.

Visst får han göra som han vill, visst får han tycka som han vill men personligen önskar jag mig folk med sans och vett, etik och moral och förmåga att se ting ur ett lite större perpektiv.

Han sitter i vår högsta beslutande församling, där ting av livsavgörande betydelse för oss medborgare skall bearbetas och beslutas och jag kan inte annat än ta mig för pannan när denne dummerjöns far runt i politikens bottenträsk och mer eller mindre hånar sitt uppdrag.

Han är en fjönt av rang och han har gett oseriösheten ett ansikte och hans ryggrad är slapp.

(AB, DN)


Kommentarer
Postat av: Marcus

Fjönten har i ialla fall rätt i den här frågan.

2009-10-10 @ 17:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0