Vindkraftens totala vansinne

Om nippertippan Maud Olofssons son jobbar i ett företag som staten stöttar rör mig inte i ryggen. Men att lägga ner 50 miljoner per vindkraftverk som finansieras — ja hur? — verkar fullständigt ute i det blå. Till det kommer också att markägaren skall ha en årlig ersättning på — ja vadå?

Vi talar om en kostnad på 55 miljarder exklusive årliga kostnader och vad får vi ut av det i form av energi? Inget vindkraftverk producerar mer än 30% av dess teoretiska kapacitet och det är helt enkelt så dyrt, så ineffektivt och så inproduktivt att ekvationen aldrig blir lönsam, på något plan.

Kan ingen spärra in dessa sanslösa politiker som gödslar med mina skattepengar lite som de vill.

Jag vill se kalkylen!

(Expressen)

Kommentarer
Postat av: Deevo

Idén med vindkraft är fantastisk, men synd att det inte funkar i verkligheten. För att ersätta en reaktor krävs det att vi täcker halva Sverige med dessa miljöförstörande åbäken. Dessutom är det ingen bra investering för den lokale bonden eftersom han ändå är tvungen att betala energiskatt och moms på skatten på sin egenproducerade el!



Att Olofsson hjälper sin son med 55 miljarders investeringen känns osmakligt. Det kunde jag inte tro om henne. Jag tror att det är slut för henne nu. Dags att gå. Synd, för jag gillade henne. Lägg ner hela projektet samtidigt som Maud får foten.

2009-11-23 @ 21:24:10
Postat av: Öbon

Att Maud Olofsson hjälper sin son med 55 miljarders investeringen är väl inget konstigt hon gör ju dåliga affärer hela tiden. Detta med vindkraft är en katastrof för oss skattebetalare. Är det ingen som kan stoppa detta vansinne.

2009-11-23 @ 22:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0