Eu:s ledargarnityr på plats

Så var det då klart vem som skall stå i spetsen för EU framöver. Odemokratiskt så klart och så det förslår (ej valda, ej folkligt förankrade etc.), men ändå.

Personligen är jag glad att Tony Blair inte gled in på ett bananskal. Britter skall man numera se upp med — dessa kontrollanternas och övervakarnas förtrupper.

Sen återstår ju frågan om EU är på väg mot något vettigt eller, vilket verkar troligt, mot en stat där medborgaren med automatik förvandlas till en icketänkande individ, och där EU:s främsta syfte är att ställa in medborgarna i ledet och följa diktatoriska principer.

EU:s inställning i klimatfrågan — vetandet får ge vika för tron — samt EU:s inställning, ivrigt påhejade av storebror USA, i frågan om nivån för övervakning av medborgarna, gör att jag får "taskiga vibbar".

Kan det vara så, att vår europeiska union redan inlett resan mot sin undergång, även om jag inte får uppleva slutet?

Unioner har en tendens att självdö när de försöker sköta unionen uppifrån och ned  — historien ger oss facit.

Jag kommer att be mina barnbarn att ta kontakt med mig i min himmel och redovisa facit i denna fråga!

(AB, Expr., Svd, DN)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0