Kreationisten Ella Bohlin

Hittade av en händelse det här på Newsmill. Det handlar om KD:s Ella Bohlin som säger så här (Christer Sturmark intervjuar):

"Jag intervjuade henne i tidskriften Humanisten (www.humanisten.se) för en tid sedan. Där berättar hon att hon är kreationist och att skolor bör lära ut den bibliska skapelseberättelsen som en alternativ teori till Darwins utvecklingsteori. Där säger hon:
- Jag är kreationist. Men jag tycker inte att skolorna helt ska svänga om och ersätta Darwins lära med Bibeln. Men jag tycker att man ska presentera båda förklaringarna utan att ta ställning till vilken av dessa läror som är korrekt."

Sen har hon tydligen försökt rätta till vissa galenskaper men då blev det än värre (Newsmill igen):

"Idag hävdar Bohlin alltså att hon inte visste vad ordet kreationism betydde 2005. Om det stämmer är det märkligt att hon i min intervju från samma år förklarade att kreationismen är "minst lika intressant som Darwins teori" och menade att denna lära borde behandlas i undervisningen i "en bredare diskussion än idag, kanske också på lärarhögskolan." (min kursiv).

Här kommer jag att tänka på en liten historia. Det handlar om att se upp när man skall rätta till något. Det kan bli etter värre. Så här går den:

Gåsmiddag, och den manlige gästen med värdinnan till bordet, tittar på gåsen som just ställs ned på bordet bredvid honom varpå han utbrister: "oh, vad trevligt, jag ser att jag får gåsen till bordet!"
Han inser tämligen omedelbart att ett missförstånd kan uppstå varpå han för att rädda situationen utbrister: "Jag menar förstås den stekta!" Men nu går vi vidare.

Hon tycker inte man skall ha sex på stranden heller,  Expressen den 3 juni detta år. Och nyktra skall vi också vara, i hela Europa (SvD). Och i klimatfrågan kör hon en säker linje och den heter på dålig svenska – mainstream (DN). Och det här tar jag ur Sydsvenskan:

"I Sydsvenskans enkät försvaras Ipredlagen av elva valbara EU-kandidater: Göran Färm och Carina Ohlsson (S), Marit Paulsen och Cecilia Wikström (FP), kristdemokraterna Ella Bohlin och Sofia Modigh samt de fem moderaterna Gunnar Hökmark, Hans Wallmark, Inger René, Christofer Fjellner och Anna Ibrisagic.

– Den illegala nedladdningen hotar oetablerade artister. Jag värnar en stark upphovsrätt som en fungerande del i ett fungerande rättssamhälle, säger Ella Bohlin." (min fetning)

Hon vill till EU. Hon vill att skolorna skall lära ut hokus pokus om skapelsen, hon tror att sex på stranden hör hemma i EU, och hon tycker och tror att alkoholfrågan är en EU-fråga och i klimatfrågan så är hon inte insatt så där kör hon att "jag tycker som MP" och hon gillar IPRED och dess konsekvenser. Puh!

Jag bryr mig inte om hur hon hanterar livet och politiken men inte f...n vill jag ha en pellejönsa i EU-parlamentet på min bekostnad!

Som jag sagt länge nu: hellre ett parti med ett par fokusfrågor, där representanterna är väl insatta i dessa frågor och tillika med lite drag i cyberledningarna, än en Ella som försöker täcka allt som rör sig i politisk väg och som dessutom förnekar evolutionen och har suspekta moralfrågor på programmet. Ni (KD) har ju Alf!

Nu är det snart PP-time!

Kommentarer
Postat av: Svenne

Det kanske kommer som en chock för dig, men Sturmark är inte en opartisk journalist. Du bör försöka skapa en mer objektiv bild av Bohlin.

2009-06-05 @ 00:51:03
Postat av: Ipse Cogita!

Svenne:

Tack för synpunkter!

Ingen journalist år vare sig opartisk eller objektiv, men nu var det inte han som påstod, det var Ella själv!

2009-06-05 @ 09:17:55
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0