Pojkstympning tillåten!

Nu blir det visst fullt tillåtet att stympa små gossebarn i detta land (DN, Expressen). Vissa läkare vägrar av etiska skäl och det gör de ta mig tusan rätt i och heder åt dessa. Vad i hela fridens namn är det som gör att denna barbariska stympning är tillåten bara för någon hänvisar till sin religion? Små barn är hjälplöst i händerna på oss vuxna och de har inte en chans att säga sitt. Hade de kunnat det hade det låtit så här:

"Va fan gör ni, skall ni skär i mitt fortplantningsorgan! Stopp och belägg, någon har skapat mig så här, och innan tjatade ni om hur fantastisk den guden var och hur rätt han hade i allt han företog sig. Jag hörde det själv vid samtalet vid köksbordet i går kväll. Menar ni nu att han gjort en miss den gode guden? Har han verkligen lyckats få till en skinnslamsa för mycket. Sorry, den går jag inte på, så bort med kniven, tack!"

Vad grabben gör när han är aderton är upp till honom, men innan dess så skall vi hålla tassarna borta från snorren. Jag skulle vilja se den politiker som vågar föreslå kvinnlig könsstympning, men för mig är det ingen skillnad; och varför vi skall särbehandla pojkarna i denna fråga är obegriplig.

Jag tycker mig dock förstå att omskärelsen "väger" tyngre, är mer nödvändig enligt vissa religioner, mens kvinnlig stympning väger "lättare, inte helt nödvändig.

Oavsett vad, det är ett förbannat oskick och mina skattepengar skall inte gå till en dylik, suspekt verksamhet. Och kom inte och säg att det är okey om man betalar själv; belastningen på sjukvården för dylika ingrepp finns där likafullt och det finns viktigare ting att lägga läkartid på.

Förbjud företeelsen och straffa de som utför den ändå, läkare såväl som lekmän.Straffet skall utgå från brottsbalkens paragrafer om barnmisshandel.

Så enkelt var det med det!

Kommentarer
Postat av: John

jag tycker att det är sjukt att det blev en topp nyhet på dn. jag begriper inte vad artikeln vill förmedla; det är väl självklart att vi inte ska tillåta stymptining i religöst syfte oavsett kroppsdel.

2009-07-25 @ 03:11:03
Postat av: Ipse Cogita!

Tack, John!

Men problemet är att nu ÄR det tillåtet och kommer att ske.

2009-07-25 @ 03:14:41
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Ipse Cogita!

Till anonym kl. 2:55:

Kan tyvärr ej ta in din kommentar. Berör ej ämnet. Sorry.

2009-07-25 @ 03:19:25
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Johan

"Landsting vägrar utföra omskärelse" tolkar jag som att de tycker att det är något negativt och vilja bilda ett slags opinion mot att vägran är något negativt i det här avseendet.

2009-07-25 @ 03:28:59
Postat av: Jjohan

hoppas dom vägrar in i all framtid, oavsett vilken religion det hanldar om.

2009-07-25 @ 03:30:34
Postat av: Pezster

Lysande! Jag länkade direkt till ditt inlägg! Det är helt sjukt egentligen att detta ska vara tillåtet.

2009-07-25 @ 03:40:41
URL: http://whatsupsthlm.se/pezster
Postat av: Simon

Ja, det borde ju vara så enkelt. Men så fort religionen kommer in i bilden försvinner balans och vanligt sunt förnuft i ett rökmoln. För hur kan en kättare argumentera emot Guds vilja?

2009-07-25 @ 03:55:41
URL: http://www.psykonaut.se
Postat av: Pether

Helt självklart att det ska vara förbjudet.

Men mådde illa när jag kila in på en blogg som försvarar skiten, fy fan.

2009-07-25 @ 04:24:58
Postat av: JSC

Tills för inte så länge sedan var det politiskt självmord att blanda in religion i politiska beslut i det här landet. Man kan inte beskylla sossarna för att ha gjort spec. mycket storartat efter 1970, men fram tills dess hade deras ideologi en del mycket positiva bieffekter, som effektivt kapade alla politisktreligiösa intentioner jämns med fotknölarna - så icke mer! Konsekvensen av att dessutom, i någon slags storartad välmening, tolerera avvikelser från det sekulära samhället av andra nyligen hitkomna troende är att våra egna, sedan decennier nedtryckta kristna, börjat röra på sig igen. Nej, mina vänner - så kan vi inte ha det - det är bara att ta på sig blåstället igen och åter trycka tillbaka religionens samhällsinflytande dit där det hör hemma - långt bort från allt vad offentligt beslutsfattande heter!



Avslutar med ett Einsteincitat jag tycker kan vara passande:



"A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeeded be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death."

2009-07-25 @ 04:53:05
Postat av: Fröken Sverige

Självklart ska man INTE stympa små barn utan medicinska skäl i ett modernt samhälle!



Här finns lite bilder av stympningar av småpojkar. Varning dock för mycket starka bilder!!!



http://www.infocirc.org/fourn.htm



http://childrens-genital-integrity.blogspot.com/2009/07/manga-lakare-vagrar-utfora.html



Mvh



/FS

2009-07-26 @ 10:04:21
URL: http://www.imittsverige.blogspot.com
Postat av: Gud dödar lugnet

Nej! nej! nej! Våld och religion hör ej samman!

Att Saudis flagga är en stor kniv och att barn tvingas underkasta sig stympningar av diverse levande organ har inget med våld att göra!

Att inflyttade omskurna från Algeriet, Iran, Kurdistan osv står för högsta procenten våld och mord mot varandra i Malmö har inget med deras kultur att göra! Att Bandidos,Hells Angels mm berikas av dessa män mer än någon annan grupp har definitivt inget med frustration att göra!

(Senaste statistiken visar att både offer och förövare i Malmö dåden 2012 tillhör denna grupp)

Nej o åter nej! Gud berikar våra liv!

Religiösa kirurgiska ingrepp förlänger och förbättrar mannen, naturen och det intima!

Varför skulle annars kulturberikare välja att bo i glesbygd som Norrland Dalsland och Åmål?

Dessa älskar ju svenska natur!

2012-02-04 @ 15:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0