Filmbolagen på jakt!

Det är utomordentligt tröttande denna ständiga jakt på kunderna som nu även filmbolagen drar igång (Svd, DN, AB). Telia Sonera stretar emot och det gör de rätt i. Filmbolagen gör bättre vinster än i mannaminne, deras affärsmodell hör hemma i tiden för Hedenhös och deras kundbehandling är vedervärdig.

Tänk om, tänk rätt och varför inte gör om, gör rätt så kommer även jag, denne bojkottande medborgare att återkomma som kund. Och betänk, er utvecklingspotential är enorm så varför inte lägga lite energi på att göra det bra för er och oss kunder. Nuvarande distributionsform är inte svag och otidsenlig – den är stendöd.

Tills ni fattar gäller för mig – 100%-ig bojkott!

Kommentarer
Postat av: Martin

Oavsett hur många av oss som bojkottar (ja, jag är också en) så kommer nedgången i försäljning ALLTID att skyllas på fildelningen, och INTE på nyss nämnda "bojkott" eller köp-ovilja. Tyvärr...m

2009-08-03 @ 21:52:11
Postat av: Ipse Cogita!i

Martin:

Det tror jag också, men låt oss hoppas på framtida bra affärsmodeller.

2009-08-03 @ 23:40:27
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Geiko

Tyvärr går det inge bra med bojkottningen. Juni var rekord månad för biobesök.

Bästa resultat sedan nya statistikprogrammet infördes 94.

2009-08-04 @ 12:27:08
Postat av: Kent Karlsson

Förändringen av den branchens sätt att behandla sina kunder på skulle förändras betydligt snabbare om politikerna i Sverige och i stort sett hela världen hade lite ryggrad och satte ner foten när de "stackars" bolagen kommer och gråter!

De skulle ifrågasätta varför de skulle ge dem speciella lagar när alla andra företag får anpassa sig efter vad kunderna efterfrågar!

Så tack vare ryggradslösa politiker fick vi IPRED!

Därför röstade jag pirat i EU-valet och kommer att göra så i valet 2010!

2009-08-04 @ 12:51:37
Postat av: Ipse Cogita!i

Geiko:

Jomenvisst är det så men jag mår bra!

Tack :)

2009-08-04 @ 13:16:03
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Ipse Cogita!i

Kent K...:

Visst är det makalöst. Och jag slår följe med dig i valet 2010, med svart lapp för ögat.

2009-08-04 @ 13:17:24
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0