Yttrandefrihet men ...

 
Yttrandefriheten skall vara absolut. Den som tycker annorlunda får gärna säga det men får inte mitt bifall eller min respekt. Yttrandefriheten skall gälla alla. Som det ser ut idag så får homosexuella, klimataktivister, artister, muslimska imamer med flera säga vad tusan de vill, helt riktigt, emedans jag som vit, medelålders, heterosexuell man ligger extra pyrt till.
 
De som kör med yttrandefrihet men ... är förespråkare för en totalitär syn. De är diktatoriska till sin läggning. Kort sagt oönskade typer i min värld. Hur många totalitär människor krävs det för att tysta ett helt folk? Mycket få, färre än du tror.
 
Det är mycket enkelt: jag är en fri människa, jag får tala fritt, agera fritt och jag får leva fritt. Ingen politiker, inga totalitärmediafolk, inga myndighetspersoner, inga halvtaskiga artister, inga självutnämnda moralkärringar skall styra min frihet. För säkerhets skull, kärringar finns av alla kön (hur många kön som finns numera har jag tappat räkningen på).
 
Ett exempel på hur illa det är ställt på denna front så behöver vi bara gå till Danmark. Igår.
 
 
Denne man heter Lars Hedegaard. Han är dansk och han har varit och är mycket kritisk mot islam och dess framfart. Han höll på att bli skjuten för en 3-4 år sedan. Av en muslim klädd som en brevbärare. Han (Hedegaard) lyckades slå sig lös och ducka så kulan missade skallen. Mordförsök således.
 
Man kom på vem det var, en Basil Hassan. Denne BH flydde landet. Satt ett tag i Turkiskt fängelse men sin vana trogen släppte turkarna skurken. Nu är han försvunnen. Hedegaard tänkte till. Om denne man som försökte döda mig går fri så ligger jag troligen illa till. Hedegaard publicerade då namn och bild på Hassan (detta hade publicerats i Turkiet så det var ingen hemlighet).
 
Nu var ju mannen bara starkt misstänkt och ej dömd. Då får man inte publicera namn. Summan av kardemumman blev att igår kom Hedegaard inför skranket, anklagad för att ha talat om namnet på sin tänkta baneman.
 
Hassan gömmer sig, och offret anklagas (får troligen böter). Så går det till. Nu är det inte riktigt slut där. Vissa visade sin sympati för Hedegaard och bar en T-shirt för att stötta honom.
 
 
Den röda kvinna till vänster är konstapel. Hon anmäler nu denna sympatisör och han lär gå samma öde till mötes som Hedegaard. Även en kvinna som också bar T-shirt blir anmäld.
 
Mördare hittas inte, när man försöker försvara sig själv åker man som offer dit.
 
Danskarnas nedtur inom begreppet yttrandefrihet sker nu med rasande fart. Jag skulle tro att hela väst, med USA som sista utpost (även om vissa där försöker ändra på det), är inne i en resa mot det totalitära samhället.
 
De som ställer upp på dylikt har mitt förakt. Det är dessa yttrandefrihet men ... typerna som som skall ställas till svars. De skall bekämpas. I mitt fall sker det i vardagen för som sagt:
 
Jag är en fri människa, jag får tala fritt, agera fritt och jag får leva fritt.
 
Att inte en enda politiker, kändis, mediaperson, myndighetsperson, eller någon annan som syns i offentligheten vågar stå upp för den totala yttrandefriheten finner jag ytterst märkligt och mesigt.
 
Det är lite som den där domaren sa i Rushdie-affären; Satansverserna bör enbart få säljas i hardcover books, not paperback.
 
Det är där nivån har hamnat.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0