Skall vi snegla lite mot USA?

 
 
Jag är ingen våldsam man, tvärtom. Enda gången jag blir förbannad är när alltför stora orättvisor etableras och ingen bryr sig. Lugn nu, jag fattar att livet inte är rättvist.
 
Som det utvecklar sig just nu i vårt hårt ansträngda fosterland så verkar det som om onda makter skiter i alla regler och beväpnar sig och skjuter folk till höger och vänster. Vanliga medborgare med ett lugnare sinnelag har i det läget inget att sätta emot.
 
Det verkar vara en stor obalans som måste rättas till. Om nu polisen skall syssla med "annat", som jag skrivit om tidigare, så återstår väl bara att var och en får skaffa sig kunskap om självförsvarets ädla konst. Skall då beväpning av personligt slag tillåtas? Frågan är så klart död i dagsläget men jag tror att vi hamnar i en framtida diskussion där frågan kan bli högst aktuell.
 
Det brukar bli så när politiker tappar kontrollen över säkerhetsläget.
 
Det här känns bra:
 
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0