Skott i alla fötter!



Thomas Bodström är säkert en hederlig och kunnig person på många sätt; fingertoppskänsla har han dock inte i nämnvärd grad. Han är i USA och härjar med familjen och det är hans rätt, däremot så tycker de andra sossarna att han borde vara hemma och jobba för Sveriges väl och ve, och det tror jag sosseröstarna också tycker. Som skattebetalare och således betalandes hans lön så kan jag instämma i det resonemanget.

Det intressanta i denna fråga är dock: hur är det möjligt att Mona och hennes gäng lyckas skjuta sig i alla fötter som finns så här i tider då politisk kraftsamling är av nöden?

Det verkar som om sossarna bestämt sig för att ha såväl alliansen som sig själva som motståndare i det politiska livet och det finner jag vara en underlig strategi.

Lika dåraktiga som Ohly är de dock inte, hittills; han vill ju att alla Sverigedemokrater skall lämna landet. 330.000 människor skall alltså ut! Det visar i och för sig bara att han fortfarande stöder sina gamla ideal som går ut på att tysta och förvisa oliktänkare.

Slutsatsen kan bara bli en: om alliansen sköter sig någorlunda anständigt så kommer nästa val att bli en så kallad promenadseger. För vem kan tänka sig att rösta på allmänt förvirrade sossar och stasiliknande gamla kommunister 2014?

Jag ser med spänning fram mot nästa skott i de rödgrönbrunas små fossingar!

AB Expressen SvD DN GP SDS

Kommentarer
Postat av: Ipse Cogita!

Denna kommentar är min egen för att testa en grej!



Ipse Cogita!

2010-10-08 @ 15:56:18
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Mr Speck

Mona har Gorbatjov som idol och nu kör hon sin egen variant av gla(s)nost och pere(s)troika ?

2010-10-09 @ 07:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0