Trink, trink, brüderlein, trink!




"Det har nu tillsatts en utredning för att bland annat ta reda på om landets äldreboenden ska få servera vin till maten."

I Expressen läser jag, fortfarande lite sömndrucken, ovanstående mening och jag inser att jag trots min tro på min egen allmänbildning har missat något. Det är väl självklart att man får ta både stänkare och pimpla vin på äldreboenden eller...? Och några lagliga hinder för det finns väl inte kvar eller...?

Nu har jag kvicknat till! Den 3 mars 2010 så var det tydligen något i nyhetsflödet och så här ser det ut:



Det har alltså tillsatts en utredning gudbevars och jag börjar förstå att äldre i detta land har en status i nivå med något som katten släpat in.

Själva tanken att man själv skall kunna hamna på ett äldreboende, dit kommer du för övrigt numera bara om du redan har en fossingen på andra sidan, och inte, med darrande hand, få ta en snaps till lunchsillen, fyller mig med fasa. Här gäller det i god tid att ladda med argument inför framtiden och likaså hagelbössan.

Finns det för övrigt någon, då menar jag någon där hjärnan är kvar på plats, som på allvar kan se framför sig vilt supande gamlingar på "hemmet"?

Personligen tänker jag bli en besvärlig dj...vel när de åren kommer och jag skall ta det som mitt sista uppdrag här i livet att slåss för att jag fortfarande som äldre är en människa.

Barn skola vi med varsam hand ta hand om och lotsa rätt här i livet, allt med stor kärlek.

Äldres vanor skall vi ge fullständigt fan i!

Expr. Expr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0