Alla tycker lika med nyanser av brunt



Så var det då dags med årets upplaga av Almedalen. Eftersom det är viktigt att träffas och bryta åsikter med varandra så är väl fenomen som Almedalen helt okey. Men jag vill nog se hur det går först. Det finns ju inte speciellt mycket att "bryta" kring, alla tycker tämligen lika med ytterst små variationer, och då kan det bli tråkigt.

Så tråkigt att jag är ganska säker på att det kommer att handla mer om personangrepp, utan finess, och lite annan liknande pajkastning och om så sker så blir det en förspilld möda och vecka. Vackert väder får vi hoppas på.

Sen ser det, just nu ut som så här enligt Sentio (just nu alltså!):



Således verkar S och M köra mer eller mindre ett dött lopp, MP intar förvånande nog en klar tredjeplats och alla de andra ligger och harvar i gärdsgårdsserien. Spännande? Nej, det tycker jag inte. Alla har nämligen numera nyanser av brunt på sina politiska agendor: övervakningssamhället, på stark frammarsch i hela vår demokrati, har nämligen just den färgen.

Och eftersom de nu är så lika så kan man väl slå ihop alltihop eller ...? Nja, det kan nog bli en riktigt brun röra. Jag tar och slår ihop de två största: rött och blått. Det får räcka och då blir det en majoritet som heter duga!



Ooooops! Det blev lila! Skitbra, piraterna tar över och därmed blir det hyfs i övervakningsdebatten.

Så enkelt var det med det, och nu hoppas jag att PP, som är på plats i dalen, börjar förhandla i denna riktning.

Till er som är där: ha de’!

AB Expressen SvD DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0