De här poliserna skall ni passa er för!



Varför?


Och här kan du läsa och titta vidare (och du kommer inte att tro dina ögon!).

Tipset fick jag via:




Allt han skriver i denna fråga hittar du här.

Det som fascinerar mig mest är hur polisen verkar prioritera. Så mycket skit som händer därute borde göra att sådana här trakasserier av folk, som inte begår olagliga handlingar, inte skulle kunna ske, ens av misstag.

Men stor i truten och tuff mot det vanliga småfolket går bra men jag har på känn att de skulle skita på sig om de träffade de tunga grabbarna i HA eller liknande. Men det är klart, den typen av jobb gör ju riktiga poliser.

SvD DN


Kommentarer
Postat av: gastlind

Härligt - nu vet ju även grova kriminella att just de personerna jobbar som poliser, vilken bra tjänst du gjorde samhället...

2010-02-12 @ 23:02:08
Postat av: Ipse Cogita!

gastlind:



Om du snurrar runt på nätet lite så skall du se att jag ingalund var först. Och för övrigt skall sådana pellejönsar som dessa som trakasserar folk på lösa boliner inte vara ute samhället och få använda sitt kraftiga myndighetsvapen helt godtyckligt.



Och grova brottslingar kommer dessa Kling och Klang-typer aldrig att våga sig på.



2010-02-12 @ 23:09:37
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Funkelidunkel

Jag håller med om att de här snubbarna inte på något sätt VERKAR reko. Det verkar inte alls ha gått rätt till. Men du var inte där. Jag var inte där. Vi kan alltså inte alls avgöra om de har fog för att ifrågasätta den där bloggarens agerande. Vi kan heller inte riktigt avgöra om han "såg drogad" ut. I Sverige har vi regler och lagar för sådant här. Jag kan tänka mig att de också kommer att bli en internutredning. Det är naturligtvis bra att det kommer upp i ljust och att detta diskuteras, men att som du gör nu publicera bild på dem. På två individer som mig veterligen inte är dömda för något ÄN. Det är helt jävla förkastligt. Om sen andra har gjort det gör dig, det spelar fan ingen roll.



Det är så jävla korkat att gnälla över andras dåliga uppförande och bristande moral samtidigt som du själv beter dig som en skithög. Skärp dig.

2010-02-12 @ 23:22:24
Postat av: gastlind

Jag vet att du inte var först, men det gör det ju inte mindre klandervärt för det. Och jo tack jag har snurrat runt en bit på denna nyhet.. Skrämmande hur många som tycks sympatisera med busungarna.



Jag tycker inte det är bra med utpressningsfasoner, men det är sannerligen inte bra att civilklädda poliser blir avslöjade och uthängda på internet. Det är bara att kasta skattepengar i sjön. De kommer ju inte få mycket uträttat i framtiden om alla vet att de är poliser...



Det enda vettiga sättet man kan tolka detta på är att du själv är en freerider som sympatiserar med ungdomarna som bröt mot lagen. Annars skulle du säkert inte vilja varna andra för dem. Vilket svineri!

2010-02-12 @ 23:41:37
Postat av: Ipse Cogita!

Funkelidunkel:



Bara det faktum att vi alla kan bli inplockade för att "vi ser drogade ut och är muntorra", inte från början, utan när poliserna inser att de är ute på hal is, kanske säger något om lagens godtycke.



Jag lever väl för tusan i en demokrati fortfarande inte i någon gammal öststat!?

2010-02-13 @ 00:18:45
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Ipse Cogita!

gastlind:



Jag sympatiserar verkligen inte med eventuell ungdomar som hittar djävulskap, men jag tycker inte att poliser, som skall ha lagboken mer eller mindre som en extra hud, skall bära sig åt som de gör på videon. De skall följa lagen men inte utnyttja den på ett utpressningsliknande sätt.



Om inte polisen i varje läge uppträder just, så kommer många ungdomars hat mot lagens väktare bli än djupare, och då är vi inne i den snurren.

2010-02-13 @ 00:28:24
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Svante

Det är inte så lätt att veta om man får fotografera i tunnelbanan. Kolla länken.http://www.mtrstockholm.se/om-oss/fota-i-tunnelbanan.aspx

2010-02-13 @ 06:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0