Att det skall vara så svårt att fatta!



Att bära burka eller niqab är enligt mitt sätt att se det vars och ens beslut och vill man rumla runt i tillvaron i tält så är det helt okey. Men det finns baksidor; man får göra det i hemmet (såklart, där kan man ju använda, som man, meterlångt penisfodral om man vill), man får, enligt mig, gärna ta en promenad och titta på omgivningarna (om man nu ser något) och..., ja det var det hela!

Man får inte jobba, och då blir det problem med försörjningen och jag tänker inte försörja folk av klädanledning, man får självfallet inte gå in i affärer, banker, eller andra inrättningar, ej heller åka buss, tåg eller flyg (eller skall man kunna flyga med burka/niqab också? I så fall, lycka till med att komma igenom kontrollerna; kontroller så hårda att jag inte ens får ta med vatten men väl måste ta av dojjorna).

Acceptera eller flytta till annan ort (men flyga blir svårt).

Sen visar sig vissas fula tryne:

"Galningar. Hoppas det blir ett terroristattentat mot Frankrike. Då kanske de fattar vad de håller på med. Burkaförbud är en provokation, säger 30-åriga Kader Berrachedi." Hoppas det blir ett terroristattentat, jo, jag tackar jag. Och hoten fortsätter:

"Vi kommer förstås att lyda en lag. Men det sårar oss inuti, och en dag kommer ilskan ut. En förödmjukad person blir en radikaliserad person. Därför är ett burkaförbud farligt och oansvarigt, säger Azzedine Gaci." Och igen:

"Men burkaförbud är att gå för långt. Politikerna inser inte följderna."

Hot, hot, hot.

Och eftersom denna typ av utstyrsel inte har stöd i Koranen så är det alltså inte ens en religiös fråga, utan bara en fråga om tycke och smak. Det ingår för övrigt i vårt sätt att kommunicera med våra medmänniskor att vi ser hela människan, inte bara att vi hör ett mumlande bakom en gardin. Kroppsspråket, ansiksuttryck m.m. har faktiskt avsevärt större betydelse än orden, och det vet alla som är lite insatta.

Själv tänker jag ta på mig en s.k. rånarluva och skälet till det är att det är så in i hillvitte kallt om nosen, sen tänker jag lulla runt i Malmö, göra uttag på banken, gå på fik, åka buss och lite annat smått och gott.

Undrar hur det kommer att gå?



Det är jag överst till vänster!

SvD





Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Ok, om bloggen inte uppdateras på ett tag så vet vi vad det beror på då. Hälsa Kling och Klang. ;-)



Det är bara en tidsfråga innan vi har vårt första rån i Sverige där förövarna haft burqa/niqab på sig... Men det kanske beror på att klädesplagget inte finns på H&M än(?)

2010-02-12 @ 12:38:52
Postat av: FOS

Det var ju faktiskt ett rån i Frankrike för bara nån vecka sedan, där rånarna var iklädda burkor... Jag undrar varför det inte rapporterades om det i svensk media. Det kan ju absoluuuuuut inte vara så att vår media är vänstervriden!

2010-02-12 @ 13:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0