Nu skall det fram flis...

Ja, så börjar det bli lite tydligare. Nu skall vi betala 8 miljarder "...för att snabbstarta klimatåtgärder i fattiga länder."  Och tydligen vill vi svenskar det, närmare bestämt vill du betala 1.800:- om man får tro en undersökning av svenskarnas betalningsvilja. Frågorna i den undersökningen skulle jag allt vilja ta del av.




Ovanstående var pengar till utlandet och det är en del i det hela. Alla pengar som det fibblas med inom EU — som vi också skall ut med — är inte med i de 8 miljarderna, och den frågeställningen var säkert inte med i undersökningen. Sen skall det läggas till vad vi skall betala på hemmaplan också, till exempel vad den hutlöst dyra vindkraften redan kostar oss och kommer att kosta. Och utsläppsrätter är väl nästa gigantiska finansbubbla, big time!

Från ett tidgare inlägg av mig själv:



Nä, det här är riktigt "lurt" och riktigt fult. Det måste väl ändå vara den totala kostnaden som är intressant, och exakt hur stor den är per person är det väl ingen som vet — men inte är det den harmlösa summan 1.800:-!

Och tänk om det faktiskt är lite fel med hela konceptet?

(Svd)


Kommentarer
Postat av: Erik Nils

Jag kan inte tänka mig betala ett öre för klimatet, jag känner ingen som kan tänka sig göra det heller bland mina närstående eller vänner. Alla jag brukar prata miljö om brukar oftast vara ganska trötta på detta ämne, de vill i stort sätt inte höra ordet miljö eller klimat mer. Denna undersökning på 90% kan inte vara seriöst gjord alls, jag skulle verkligen vilja se hur de ställt frågan.

2009-12-09 @ 21:23:18
Postat av: neevar

Denna såkallade undersökning är tydligen gjord i samma anda som koldioxid-hittepå-forskningen. I vanlig ordning röjs heller ingen som helst information om hur man kommit fram till resultatet.



Att 90% av befolkningen köpt klimathysterin med hull och hår och är beredda att hosta upp 8 miljarder extra för det låter inte alltför trovärdigt.



2009-12-10 @ 02:25:04
Postat av: Lakedaemon

Att 90% av det svenska folket vill betala för "klimatet" är ren och skär LÔGN! Hela debatten har spårat ut fullständigt och det handlar numera enbart om ännu ett sätt att ta ut skatt. Fy fan vad jag blir förbannad!

2009-12-10 @ 08:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0