Nu vill de jag skall sluta med det också!

 
Jag har ju levt ett tag. Jag har, här hemma och utomlands, ofta ställt frågan var folk kommer ifrån. Jag är helt enkelt nyfiken. Jag fick lära mig tidigt att om du inte intresserar dig så missar du många tillfällen till bildning.
 
Så jag gjorde som de kloka sa: undrar du över något så fråga. Om du visste hur mycket du lär dig på en sån enkel grej sa farsan. Och så la han till — du vet George, den galne irländaren från Kongo, min gode vän — han snackade jag med på Stockholm Central och hade jag inte gjort det så hade vi inte haft honom som god vän. 
 
Jag begriper att vi nu skall sluta med sånt. Det får de gärna göra knäppgökarna men inte jag. Blir man störd av det så förtjänar de inte min uppmärksamhet eller respekt. George hade sagt — fuck off.
 
Åtminstone jag vill inte leva i ett land med beröringsskräck och total tystnad. Men de som tycker så kan väl leva där inne i sin lilla bubbla och sen kan de gnälla sinsemellan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0