Malmö Stad är galen

Det har varit en konflikt mellan en Twittrare och Malmö Stad. Reklamprofessorn har haft lite satir om Malmö. 
 
 
Då surnade Malmö till och hotade med jurister. De gillar inte att man driver med Malmö. Inte ens satir begriper de sig på. Så går det till i min stad. Att Malmö själva slösar med pengar och håller på med trams bekymrar inte ledningen i min stad. Här är det alla lärare som skall peppas upp:
 
 
Tillbaka till ursprungskontroversen. Det är en Linda som håller i hoten om jurister. 
 
 
Nu har hon inte klart för sig för varumärkesintrång kan det inte bli frågan om. Jag har frågat vilket annat lagrum de kan tänka sig men de svarar inte. Inte än skall jag väl säga.
 
Den där Linda visar sig vara aktivist vilket du kan läsa hela om här. Så här ser ett avsnitt ut:
 
 
Så Malmö gillar inte att man gör satir. Det riktigt dumma är att nu väckte man de sociala medierna. Man tycker man skall göra om Malmös logga. Den ser ut så här:
 
 
Den leker man inte med men nu strömmar förslagen in till allas förtjusning. Den här är riktigt bra:
 
 
Malmö stad har alltså 130 kommunikatörer anställda. De gör det jobb som förra linjecheferna gjorde. Nu har de munkavle och dessa 130 sköter kommunikationen. Och som alla förstår av ovan relaterade historia så är de urusla på sitt jobb. De fattar helt enkelt inte hur sociala medier funngerar.
 
Jag bor i stan. Ännu så länge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0