Samma skrot och korn

 
Demokraterna i USA är ju väldans populära här hemma. Hillary Clinton fortfarande lite husgud trots att hon i USA nu börjar ifrågasättas. Jag försöker förstå lite av varför det är så här. Mycket nytt kommer fram när man börjar rota. Demokraterna bildade KKK (Ku Klux Klan) till exempel. Hitler tog många idéer från Demokraterna vilket visas i denna bok (som jag knappt ens börjat läsa).
 
 
Och innan nästa lilla märklighet så måste det en gång till fastställas att jag får utslag av allvarligt slag när jag möter totalitärt folk eller resonemang. De som är nazsister, fascister, kommunister eller islamfolk ger utslag direikt. Alla lika stora älskare av att sätta andra på pottkanten, att genom olika mer eller mindre förfinade metoder sätta sig på andra. Eller slå ihjäl dem.
  Sen får man se upp — riktiga totalitära människor älskar att trycka till andra med just fascist/rasist, trots att — den som sa ’et, va ’et.
 
Sverige idag är på väg riktigt långt på en totalitär väg. Är det inte tv-avgifter som blir en skatt, så är det förslag på att sociala medier skall bevakas och censureras. Och alldeles självklart — allt däremellan.
 
 
 
Åter till en koppling jag hittat mellan nazism och kommunism. Samma skit, lite olika utformning. Så här såg NSDAP:s lilla grej ut från början (notera de kommunistiska symbolerna):
 
 
Just saying ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0