Hur skall vi/dom integreras?

Den eviga frågan utan synbar lösning. Alla taffliga försök som gjorts hittills har fallit mer eller mindre platt till marken. Personligen tror jag det beror på stora skillnader i synsättet på hur livet skall levas. 
 
Vissa saker spelar mindre roll såsom matvanor (som ofta framhävs som berikande), klädsel (inget ansiktstäckande på gator och torg tack eller vid bankbesök eller på barn), religion (om den hålls privat) och lite annat smått skit som ofta dras fram.
 
Vissa saker är inte ens till att tänka på att acceptera, kröka rygg inför. Likt att svensk lag gäller. Punkt. För alla.
 
Och de som svarar ja på dessa frågor tänker inte jag integrera mig med. Tvärtom, jag tar bestämt avstånd. Tydligt. Och inte nog med det jag anser att i dylika lägen skall de ändra sig, inte jag. Om de inte gör så kan de flytta till dit deras syn accepteras.
 
 
Det här kan inte vara svårt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0