Visst begriper jag inte

Det är en hel del klagomål i Tyskland. Tysken städar inte hos de nya inkommande.
 
 
Jag misstänker vi har samma problem här, eller rättare — jag vet. De som kommer efter lång resa kan inte de två mest grundläggande sakerna: hålla rent i eget hus och laga mat.
 
Här skall det minsann städas av personal. Vilket svenskt hem städas gratis av andra? Här skall det tvättas kläder också av personal. Här skall också lagas mat, som det klagas på, av personal och även där kommer frågan — varför?
 
Enligt våra politiker så är dessa vår framtid, vår räddning genom arbetsinsatser. Om man inte ens kan hålla rent och sno ihop en kebab så tror jag inte det är mycket att tro på.
 
De blinda verkas ledas av än blindare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0