Varför detta knäande?

I Limhamn finns det en kyrka vars torn jag kan se från min trädgård. På kyrkogården ligger många av min frus nära och kära begravda. Det är en ytterst välskött kyrka med omgivningar. 
 
 
I en annan dela av Malmö ligger det en moské. Vi har flera sådana och det skulle kunna vara helt okey om det inte var för obalansen. 
 
 
Skillnaden mellan kyrkan och moskén är att i den förstnämnda är det religion som behandlas, i den senare är det ideologiskt indoktrinering. 
 
Skall man då förbjuda moskéer? Egentligen är frågan enkel för vi kan göra en deal med alla muslimska länder. En moské här skall följas av en kyrka där. En kyrka vars medlemmar inte förföljs och slås ihjäl, homosexuella accepteras, kvinnofrid råder och yttrandefriheten är total. 
 
Så länge den dealen inte kan ingås så är jag faktiskt väldigt tveksam till moskéer på svensk mark. Som affärsman kan jag med bestämdhet säga att avtal som bara gynnar den ena parten alltid falerar. 
 
Just saying ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0