Tänkte vara lite hygglig

 
Som ni redan anat så sparck den ambitionen. Den där rödhättan gör tydligen någon form av jämförelse mellan Emils tanter och muslimer. Kan inte kolla exakt eftersom totalitärmedierna älskar att gömma sig bakom betalväggar. Visserligen går dessa att kringgå men jag gitter inte.
 
Hon verkar i alla fall tro att en huvudduk är den andre lik. Just jämförelsen med Emil är extra dum eftersom där åkte man till en kristen körka emellanåt. 
 
Jag inser så klart att det inte går att göra något åt stollar, men visst anser jag det är både synd och skandal att de får fritt spelrum, utan motsägelser. 
 
Ett litet tillägg: förr, i början på mitt bloggande, kunde man kontra med andra åsikter, olika, men det tog man bort. Det där gjorde man för att slippa dialog med läsarna. Den dialog man emellanåt hävdar är viktig. 
 
Nu har pellejönsarna fritt spelrum.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0