Macron och framtiden

Jag tycker mig se via diverse medier runt om i Europa att Macron har stort övertag. Fransmännen har ju förbud mot att rapportera något som helst före 20.00. Det ser således ut som vi får en tysk kvinna som kommer att leda fransmännen framöver.
 
 
Macron kommer att få rejäla problem med parlamentet. Hans parti är ju nytt och har noll platser. Han kan säkert bli bra men personligen tycker jag hans kopplingar till de gamla partierna är alltför starka. Något nytt tror jag inte det blir. Han är blir en knähund, om inte till Merkel så till de gamla stofilerna i de gamla partierna.
 
De på senare tid framkomna uppgifterna om att Marcon har en färdig plan (anka?) för hur Frankrike skall anpassa sig till islam ger mig rysningar. Landet har ju belagt sig självt med yttrandeförbud två dagar innan valet så det där får vi helt enkelt vänta och se om det är riktigt.
 
Om en timme och fem minuter vet vi. DR2 (Danmark) sänder så klart hela tiden. Svensk tv kör Bingolotto och lite annat oviktigt.

Kommentarer
Postat av: u

Plan?
Aeroplan?
Bleriot, kanske?
Lite gammaldags i dagsläget.
Men Frankrike kan överraska
Slog visst finnarna i Vm.F-n.

2017-05-07 @ 20:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0