Det ligger något i det

 
Om det är den största eller värsta låter jag vara osagt. Men en sak är klar, ingen president i USA har, under min livstid, varit utsatt för ett liknande drev. Från medierna, från demokraterna, från vissa av sina egna. Det hela bottnar så klart i att de etablerade krafterna inte gillar folk som lägger sig i vad de sysslar med, och har sysslat med i årtionden. 
 
Att svenska medier bara följer den sida som vill åt Trump visar bara att de stöder samma mörka krafter. Tyvärr kan jag inte följa de svenska medierna längre och tro att jag får en heltäckande bild. De är helt enkelt för dåliga. För att få motbilder är jag tvungen att gå till landet som tar yttrandefriheten på allvar. Trots allt.
 
USA.
 
Där finns alla sidor representerade och de får tala fritt utan att hånas från andra än de som sitter på motståndarsidan. Skillnaden mot här är att det finns en motståndarsida som kommer fram. Som har kanaler lika starka som de på andra sidan.
 
Sverige, som har myndigheter som åsiktsregistrerar och reportrar som stöder våld mot politiker (TV4,) är slut som demokratisk nation. Så är det bara. TV4:s journalist skriver så här:
 
 
Den där myndigheten är ett under av fiffel och båg:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0