Dessa ständigt krökta ryggar

 
Det är inte utan man blir trött på den svenska ryggsjukan, den där att man har en slapp ryggrad, som ständigt och jämt tillåter olagliga handlingar med orden — detta får vi leva med.
 
Och aldrig gäller det mig. Jag som jobbar och sliter förväntas både sköta mig och betala hutlösa skatter. Jag skall dessutom ha fullständigt klart för mig att det är helt naturligt att jag också får mindre och mindre för pengarna. 
 
Men illegala zigenare som tillåts tjäna skattefria stålar skall förutom det också få bo där de behagar och några miljölagar kan de bryta bäst de vill.
 
Jag har ytterst svårt att förstå att de som tillåter lagöverträdelse efter lagöverträdelse från vilt främmande människor, är så in i bomben noga med att vi som gör som det är tänkt skall, på något sätt, anpassa oss till denna nya verklighet. 
 
Snacka om att kratta i manegen för framtida konflikter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0