Avtrubbningen total

Att något radikalt har hänt med landet på extremt kort tid visar detta:
 
 
Över två bilar om dagen går upp i rök eller åtminstone vidbränns till den grad att de är slut som bilar. Problemet har nu nått sådana höjder att de börjar leta syndabockar; hos alla andra än de som tuttar på. Nu är det helt plötsligt fastighetsägarna som gjort fel och de som skall fixa problemen.
 
Jag brukar påstå att landet är sjukt. Jag får nog korrigera det. Landet är dött. 
 
Jag tänker på den där bloggaren iotakt också.
 
 
Han har skrivit om vårdkrisen i många år och han fick häromsistens löpa gatlopp genom totalitärmedierna för att han la upp en sida där han samlade artiklar från gammelmedierna där förfallet i sjukvården beskrev. Han kölhalades alltså inte för det han själv skrev, utan för att han samlade artiklar som totalitärmedierna själva skrev.
 
Nu tävlar DN, SVT, AB med flera om att skriva om detta som om de kommit på något, gjort ett scoop. 
 
AB
 
Vi lever i noll-koll-landet vars etik och moral utvandrat i takt med att politiker och totalitärmedier hyllat andra kulturer, avskyvärda, mer än det svenska folkets väl och ve. Det brakar ihop på alla områden och ingen, jag menar verkligen ingen, gör något mer än att lattja runt med ID-kontroller in/ut som om det vore en lek.
 
Hela situationen är skamlig. Vara så kallade ansvarstagare är oanständiga till den grad att det måste anses straffbart. De har brutit samhällskontraktet i den grad att jag personligen inte bryr mig ett smack om det längre. Vad bryr jag mig om lagar längre? Jomenvisst, jag är en anständig människa som inte ställer till något. Jag sköter mitt, jag är ingen råbuse. 
 
Men jag följer inte lagar som kan skada mig. Jag är numera beväpnad med attiraljer som är förbjudna. Alltid. Man kan inte följa lagar och regler som kan skada mig eller de mina. Man kan inte som med bilbränderna ta på sig ett ansvar som åligger andra. Tänk själv: bilar brinner, polisen har gett upp, skulden hamnar hos fastighetsägare. 
 
Halleluja.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0