Vi har allvarliga ordförståelseproblem

 
Sedan lång tid tillbaka så hanterar både politiker, totalitärmedier och ett antal förvirrade kändisar ord lite som de vill. Det är ingen konst alls för dessa att kalla hederligt folk för både ditten och datten. Nazist är ett ord de numera strör omkring sig i en omfattning som gör ordet rumsrent. Jag tänker på unga idag som lätt kan få för sig att nazism inte är så farligt egentligen eftersom så många är det utan att det händer något allvarligt. Det är en skymf mot nazismens offer.
 
Högerextrem är ett ord som är så vanligt så till och med lilla jag skulle klassas som sådan. Att vänsterextremister, reella sådan, är mitt ibland oss hela tiden med sina totalitära åsikter har blivit okey. Det nya inne och fullt acceptabla.
 
Nu har Nya Tider klassats som högerextrem av ett bibliotek. Varför håller biblioteken på och censurerar hela tiden förresten? Som de som följer bloggen min vet så bestämde jag mig för att kolla det där genom att prenumerera på tidningen. Man måste ju gå till hästens mun emellanåt.
 
Om den tidningen är HÖGEREXTREM så måste man undra hur en högerextrem publikation på riktigt ser ut. Det Nya Tider gör är att dels rapportera det som det inte skrivs alls om i andra medier, dels med större bredd. Vem av våra medier skriver korrekt om Polen och Ungern till exempel? Inga svenska i alla fall. 
 
Tidningen är fullt normal och som med alla medier så kan man finna sånt man gillar och sånt man ogillar. Vad är vitsen med att bara köra sånt man gillar. Då blir man ju både stum och dum.
 
Men vi lever nu i sådana tider att Nya Tider levereras i neutralt omslag. Man är helt enkelt hygglig mot prenumeranterna. De riskerar troligen vandalism från brevbäraren eller andra om de ser vad som kommer i brevlådan min.
 
Så är alltså tillståndet i landet som jag en gång kände stolthet för. 
 

Kommentarer
Postat av: Lilla%20fr%F6ken%20PK

Jag håller med. De gånger jag tagit del av innehållet på nätet, har jag knappast höjt på ögonbrynen. Tidningen har ju både ansvarig utgivare och får, såvitt jag vet, också presstöd. Reaktionen mot NT beror väl på kopplingen till "besöksjournalistik", som utsatt MSM för samma metoder, som de själva tillämpat.

2017-05-07 @ 09:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0