Vad finns det i Sverige att följa?

Att följa svenska MSM är ingen höjdare. Jag följer såklart alla dagligen men det är mest för att se vilka knepigheter som prioriteras i den världen. De lär mig inget. Men det finns svenska medier att följa. Så här ser min bild ut ur denna svenska synvinkel.
 
 
Axess har jag i pappersformat liksom Fokus. Givande, lärande, bildande och inte så rädda. Utmärkta båda.
 
På den digitala sidan så är de VIKTIGASTE:
 
Det Goda Samhället
En mycket viktig sida med lysande skribenter som inte hukar sig för någon eller något ämne. De producerar också mycket bra tv. Oftast en gång per vecka.
 
Ledarsidorna.se
En sida som leds av en socialdemokrat i förskingringen. Samma där, lysande skribenter i en färgstark bukett.
 
SwebbTV
Jan Sjunnesson med flera debatterar i många och intressanta samtal. Man får här bland annat prata till punkt! 
 
Dessa tre är de som är mina favoriter gällande samhällsdebatten. Seriösa och ingen kan anklaga dem för rasist/fascist/nazism-tramset. Jag gör inte listan längre än så, för kunde svensken följa dessa tre digitala huvudspår skulle debatten aldrig kunna kantra som den gjort och gör. 
 
Jag följer dagligen (använder cirka fyra timmar per dag och snurrar runt i världen) minst 50 dagstidningar över hela världen, ett lika stort antal bloggar och allt som jag valt att följa på Twitter (600 följer jag). Så klart följer jag det som betraktas som hatsajter likt Motgift (nazistisk?) med flera. 
  Jag är nämligen av den uppfattningen att man måste följa brett för att inte hamna snett. 
 
Jobbigast att följa? Jag kan ta det mesta utan pulshöjning men det är extremt svårt att inte fräsa till när de värsta vänstergenusfeministknallkorkarna drar igång. Med eller utan fittmössa. Jag har dock lärt mig att dessa numera är så pass förlöjligade av sig själva att de är på väg ut. Men att plocka bort dem helt blir svårt, de har så många polare på höga platser så det lär dröja.
 
Vad man kan göra är att få fler att följa vettigt folk. Därav denna lilla vägledning från mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0