Tungan i rätt mun

 
Jag ser att värnplikten skall återinföras. Om det kan man tycka vad man vill. Personligen har jag som de flesta andra som gjort lumpen delade minnen i form av positivt och negativt. Men skada tog jag inte.
 
Nu får man hoppas att de som tas ut till värnpliktstjänstgöring är personer av rätt sort. Rekryteringsunderlaget är idag vitt skilt från när jag var ung. Granskningen av de som tas in måste vara stenhård för vi vill väl inte ha in IS-folk i försvaret som får träning av staten. 
 
Nu får jag säkert på f...n för den åsikten men nu har jag åtminstone varnat för att möjligheten finns. Hittills har ju inte Sveriges makthavare kännetecknats av någon större eftertänksamhet.
 
Just saying ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0