Twitter i natten

Hustrun och jag har varit i tassemarken och hälsat på goda vänner. I norr Skåne vid sjön Immeln.
 
 
Det blev middag som vanligt med en massa goda tillbehör i from av goda drycker. Inleddes lite molnigt men avslutades i strålande solsken och kaffe och en konjagare ute i det fria och 30° i solen. Perfekt. 
 
Det blev så klart sängdags framåt natten och jag hade precis somnat när telefonen började kvittra som om det hänt något (hade glömt att stänga av ljudet för meddelanden). Kort sagt det blev ett satans liv. Lätt irriterad gick jag upp för att stänga av eländet. Slog dock en blick på vad som föranledde denna storm. Ja, resten är historia. Det var ett nytt dåd. Ett terrordåd som Sveriges Radio fortsatte att kalla ett "misstänkt terrordåd" så sent som 13.00 idag. Trots att premiärminister May sagt att det ÄR ett terrordåd.
 
Den svenska viljan att försöka få det till att livet är lite som vanligt. Bara lite obehagligt på sina ställen. Ibland. Inte så farligt. En jöns på SR började yra om IRA. På sjuttiotalet. Vi är ett trögt folk. Men det finns de som vet och är på plats där konflikten finns på riktigt. 
 
 
Så enklet är det. Krig på nytt sätt men lika dödligt för det. I krig gäller andra regler än i fred. Således måste det till åtgärder mot islams stollar på bred front. Var den handlingsplanen för Sverige är står skrivit i stjärnorna. Det gäller så klart att slå till nu. Mot de som redan är identifierade som IS-terrorister men även mot moskeer och föreningar som predikar våld mot oss otroende. Och inflödet måste stoppas. Migrationsverket byggas om från grunden. Etcetera.
 
Det här går riktigt galet för närvarande.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jack

Det vore bra om jag som gått i statens skola för dödande får användning för mina kunskaper. Ursäkta, det heter värnplikt.

2017-06-04 @ 16:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0