Nu skall det bli EU-armé också

Jag röstade inte ja till EU för att det skulle bildas en EU-armé (ett gemensamt försvar). Det är för övrigt mycket jag inte röstade för, men som nu införts i mängd. Den där närhetsprincipen (som man inte kan uttala och stava till) sjönk tidigt till botten. Jag anser att Nato är långt bättre än ett gemensamt EU-försvar. Varför? EU kan inte hantera viktiga saker på något plan; det har de bevisat genom åren.
 
 
Macron och Merkel (M&M) rattar som vanligt EU på sitt lilla sätt. De vill så klart ha det här som ett verktyg att sätta in i framtiden. Det skulle inte förvåna mig alls om de kommer att använda denna nya militära makt för att tvinga bångstyriga stater till underkastelse.
 
Långsökt resonemang? Inte med M&M vid rodret. 
 
Express
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag röstade NEJ till EU för jag trodde inte på lögnhalsen Dinkelspiel M s fagra ord om hur fantastiskt allt skulle bli med ett JA och vilket moras det skulle bli med ett NEJ. Jag har fram till dags dato ALDRIG tvivlat på mitt val. Allt som Dinkelspiel påstod inte skulle ske har skett. EU är ett MONSTERBYGGE för Politiker, TEKNOKRATER och TJÄNSTEMÄN. Trots detta ha en Glad Midsommar så länge det är lagligt att fira denna högtid.

Svar: Jag röstade ja. Hade väl mer förtroende för politiker på den tiden. Det förtroendet har nu blåst all världens väg. Det blåser andra vindar nu. Personligen är jag nöjd med att jag fick rätt om Brexit, Trump och Le Pen. Jag lyssnade i dessa fall mer på andra analytiker än MSM. MSM hade grovt fel i allt utom Le Pen.
Att EU är kört står klart; frågan är väl vad det blir i stället. Sverige tror jag definitivt är slut. Vad det blir av detta land bävar jag för.
Glad Midsommar själv!!
None None

2017-06-23 @ 14:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0