Nu till de verkligt stora problemen

 
Oavsett hur det går i valet så kommer inte mycket att ändras. Tro mig. Den tjänstemannakader som besitter alla vår myndigheter, kommuner, landsting och i statsapparaten kommer att köra på som vanligt. De har sin alldeles egna agande som inte ändras för att nya kvastar eventuellt kommer till makten. Who wags the dog?
 
Jag har upplevt det där själv. Privatisering skulle genomföras för så ville de borgerliga ha det. Jag kastade mig in i detta med liv och lust som den entreprenör jag då var. Allt kraschade för att tjänstemän i alla led inte ville ha någon privatisering. Det ljögs fifflades så det stod härliga till. Allt med tjänstemännens hånfulla flin fastkletat i deras fula trynen. Maktlösa politiker slet sitt hår men vad hjälpte det — de blev enbart tunnhåriga.
 
Politiker och medier i Sverige är urusla. Men till den listan skall läggas alla dessa tjänstemän som kör sitt race utom all kontroll. DET vore något att ta tag i medier! Också. Landet har problem ända in i kärnan; att säga emot det är att vara dåligt påläst, oinsatt.
 
Just saying ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0