En kul dag framför oss

 
Börjar med trams. I UK så har man den dåliga smaken att sätta böter på bilar som parkeras på egen uppställningsplats vid hemmet men sticker ut några centimeter. Sånt gör de i Limhamn också. Grannen åkte på en dylik bot. Fem centimeter stack bakänden ut och vi talar om en gata som ingen kör eller går på. En återvändsgata. Samma dårar i P-uniform överallt gillar trams.
 
Strunt samma. I dag skall vi till goa vänner i Båstad. Sonsonen jobbar som läktarvärd på tennisen som tydligen pågår. Han skola också besökas och bjudas på middag.
 
Men först skall vi till Birgit Nilsson museet. En sedan länge önskvärd aktivitet men tyvärr hittills ej genomförd. Har förstått att Birgit Nilsson fortfarande är en stor kändis runt om i världen. Här hemma har vi en tendens att glömma gamla storheter. Vi har inte många som gjort avtryck i hela världen så man kunde ju tro och hoppas på att vi skulle vårda de få vi har. Så här lär det se ut:
 
 
Jag gillar opera när män sjunger. Har svårare för att hoppa till av glädje när kvinnor sjunger. Förutom Maria callas. Så är det bara och det är en skam i våran tid att jag när jag skriver så riskerar jag att någon blir upprörd. Men fakta är fakta. Jussi eller Birgit blir alltså Jussi. Varför vet jag inte. 
 
I denna mediokra sommar så verkar det som om dagen blir solig och varm. Man skall ha tur emellanåt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0