Droger

Den värsta drogen sett ur ett helhetsperspektiv är alkohol. Den ställer till elände. Jo, jag dricker som de flesta. Men det här finner jag intressant:
 
 
Portugal ligger bra till, få dödsfall. Sverige god tvåa — många döda. Det intressanta ligger i Portugal:
 
 
Bäst = inte kriminellt att inneha droger; sämst = kriminellt.
 
Något borde det väl säga. Någon lärdom kan väl dras. Personligen är jag mot droger av den enkla anledningen att det finns långt viktigare saker att sysselsätta sig med för att få ett bra liv. Men om nu Portugal lyckas nedbringa dödsfall till nästan noll så kan man väl kolla på hur de gör, hur de resonerar.
 
Men Sverige vet väl bäst som vanligt. Just nu hjälper inte den inställningen alls. Just nu visar hela politiska och myndighets-Sverige tvärtom tydliga tecken på långt gått förfall. Transportstyrelsen, skriver jag idag; i morgon något annat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0