Svenskare än svensk — kurden

 
Özzen har tydligen börjat skriva i Expressen. Han verkar hylla svenskheten  men det där tar jag med en nypa salt. Han har ju själv sagt: ""Jag flydde inte till Sverige för att bli Svensk. Jag flydde till Sverige för att kunna fortsätta vara Kurd." Han ser sig således som en kurd i Sverige. Bara som en liten parantes.
 
För övrigt tycks han på allvar mena att vi som oroar oss för landet vårt, inte han för han är ju kurd, är gnällspikar. Det får han så klart tycka men då kan jag ju få tycka att han måste leva i goda kvarter. Kvarter han aldrig lämnar för tuffare omgivningar.
 
"... och de många SD-troll som poppar upp överallt med nya alias, som intalat oss på jobbet, på sociala medier och tjatat sönder hål i huvudet på oss att det är sämre nu, att det är farligare nu, att vårt Sverige kollapsar närsomhelst och blablabla."
 
Vad kurden inte fattar är att vi inte behöver intalas. Det räcker att knalla runt lite i verkligheten och se sig runt i hans blablabla-värld. Han måste gilla det han inte ser. Jag gör det inte.
 
Sen verkar han inte gilla att Åkesson tar semester, framför allt inte i Thailand. Varför just Åkesson och Thailand är så förskräckligt förtäljer han inte. 
 
I övrigt intet intressant i hans skriverier.
 
Jag är trött på gnällspikar som Özzen eftersom de betraktar alla med äkta oro över utvecklingen i landet som bakåtsträvande gnällspikar. Att knalla runt i tillvaron med påkar vinande runt skallen och le och säga att allt är underbart visar på en mental brist hos vederbörande.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0