Malmös parkingselände

 
Ibland måste jag och hustrun in till centrala Malmö. Centrum är det väl inte så mycket fel på egentligen men att ta sig dit med bil är ingen höjdare. Det har blivit nästintill ett självändamål att göra livet för bilister så djävligt som möjligt. Det blir så med en massa V och MP i beslutande ställning.
 
Som en parantes kan nämnas att man i Danmark börjar följa forskningen som säger att bilar är nödvändiga för ett aktivt centrum. Annars blir det helt dött till slut. Men varför kolla upp vad danskjävlarna gör; vi vet bäst även där.
 
Nåväl, väl inne i röran och efter ett antal varv runt kvarteren så hittar vi en plats och en automat. Kort in; fastnar; ringer (väntetid 17 minuter); det kommer en herre innan jag får svar; han är automatskötare; han fixar automaten och räddar kortet. 
 
Jag snackar lite med mannen och säger att jag varit i Gdansk. Där kör alla automater via fiber. Det går snabbare än blixten och det fungerar alltid med både mynt och kort. Så fungerar det inte här säger han. Här kör vi på mobilnätet; automaterna ligger sist där i prioritering och dessutom så skall du veta att de här automaterna tål inte kyla (0,0° sen klyddar det). 
 
Så var det med det. Efter uträttade ärenden så gick hustrun och jag ett varv i stan. Vi är som sagt inte där så ofta så det finns alltid något nytt som hänt. Väl tillbaka till bilen så är det kö vid samma automat igen. Sju personer är förbannade och när jag säger att för 1,5 timmar sen var den också sönder så ser jag att de vill mörda någon. Troligen någon från de ansvariga. Gatukontorets folk bör skaffa skottsäker väst.
 
Nu skall jag ringa och bråka lite om saken. Det visar sig nämligen att när de där som väntade på hjälp fick rådet att gå till andra automater i närheten så var de också sönder. All fyra. Man skall väl för fan inte behöva gå till Arlöv (förort till Malmö) för att hitta en automat, sa en lätt irriterad undersåte.
 
Malmö förfaller på många plan således. Det.Finns.Inga.Pengar. Alla som säger annat ljuger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0