Intressant tycker jag

 
Jag har pangat raketer i alla år. Av alla de slag och nykter som lite halvdragen. Jag har dessutom fostrat sonen till ett korrekt säkerhetstänkande alltsedan han öppnade ögonen. Men nu är det andra tider. Säkerhetstänkandet är noll på sina håll och vi vet hur det ser ut. 
 
Träffade en polare igår, han kom med förkylningsbotarwisky. Han bor på Bergsgatan inte långt från Möllan. Han befann sig runt och på Möllan under nyåret. Det var direkt farligt eftersom vissa raketer skjöts horisontellt rätt in bland folk. Han var förbannad. Mest för att polisen bara körde omkring. De hoppade inte av och grep folk, de turistade runt. I bilarna. 
 
Om polisen har den inställningen att det är för farligt att gå ut, hur tusan skall då vanligt folk hantera situationen.
 
Nej, det är dags för ett förbud. En eftergift åt svinen som jag kan ta. Dessutom vill jag ha rätt att beväpna mig. Jag, den laglydige, vill ha samma  möjlighet som pöbeln till attack. 
 
Men det riktigt intressanta och varför jag skriver detta är: förslaget om "förbud" kommer från branschen, inte från politiker eller myndigheter. Ännu ett fall som visar att hela landets maktstruktur faller sönder och folk tar saker och ting i egna händer. 
 
Bra så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0