Inte direkt imponerande

 
YOUTUBE
 
För att rädda livhanken så undvek jag rapporteringen på svenska medier under gårdagens installation av Trump som ny president. Jag följde parallellt Fox News, CNN och danska TV2. Idag snurrar jag runt lite på vad de svenska medierna presterat. Inte direkt imponerad. Ovanstående korta intervju är knappt genomsebar. En på SVT eller om det var TV4 fick till det genom att säga att han uppträde förvillande likt en diktator.
 
Men det måste stå helt klart efter Trumps installationstal att han menat vartenda ord han sagt. Like it or not. Det har tydligen bland de svenska kommentatorerna funnits någon form av önskan att han skulle anslå en softare ton. Det gjorde han inte. Han sa samma sak nu som under valrörelsen. 
 
Nu tänker jag inte ha några som helst synpunkter på vad han tros göra. Nu gäller det att ha koll på vad han gör. De facto. 
 
Det enda som lite förvånade mig under gårdagen och hittills idag är att väldigt många som inte har USA som någon form av favorit, som till och med har viss avsky för landet, nu är så vansinnigt upprörda för att USA verkar gå mot en sköt-dig-själv-skit-i-andra-policy; då skulle väl de som inte gillar landet vara nöjda. Eller har jag missat något?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0