Ibland är jag en försiktig typ

Min förkylning spelar mig spratt. Var ute och sprang pigg som en lärka härförleden. Den fågeln flög inte länge. Feber. Har inte haft feber på sju år. Men nu börjar dimmorna lätta. Men snön därute, hela 4 mm, får ligga. 
 
Sen har vi det här med hackande Putin. Varför jag inte kommenterat det beror mest på att vi inte vet ett smack. Det spekuleras men vi vet faktiskt inget. 
 
 
 
Medierna älskar såna här James Bond grejer. Men det är något lurt i hela saken. Jag tänkte rösta på Clinton, men Putin gick in i hjärnan och ändrade på det. Låter inte så där troligt. 
 
Att man använder det digitala landskapet för påverkan är självklart. Det görs hela tiden av alla. Sverige är det bästa exemplet på hur det missbrukas. Här körs det minsann enspårigt så det förslår. Det görs med eller utan hacking. 
 
Om det nu var någon form av illegal hacking för att påverka så skall det bli mycket intressant att se dels vad, dels på vilket sätt det skulle styrt valet i en bestämd riktning. Samt om det över huvud taget haft någon betydelse. 
 
Med den stora expertis jag har till mitt förfogande på området, vilka de är får du aldrig veta, så tassar jag i denna fråga med filttofflorna på. 
 
Tiden får helt enkelt visa vad som är rätt. Inte ens när vi tror oss veta allt, kommer det att visa sig att det vi vet vet vi. 
 
Sen verkar Clintonskans vanliga manipuleringar av medierna under årtionden ha fallit i glömska. Ryssar eller ej.
 
Just saying ...
 
 

Kommentarer
Postat av: Varangian

"Oerhört allvarligt" -Margot Wallström
Hon är ett stort skämt.

Jag läste delar av materialet Amerikanska myndigheter släppte ca 30 sidor.
https://www.dni.gov/files/documents/ICA_2017_01.pdf
Det jag fick ut av materialet är att myndigheterna i USA har "high confidence" att Putin och ryssarna försökte påverka valet. Är det en nyhet? De presenterade inga offentliga bevis att något olagligt skett utan bara en massa svammel och hypoteser.
Jag har aldrig varit Ryssvänlig men det här "cloak and dagger" spektaklet har fått mig att börja omvärdera Ryssland. Vi har större fiender inom vår kultursfär.

Självklart har Ryssland försökt påverka valet, det gör alla länder tom allierade försöker påverka sina vänner i den riktning som gagnar. Men har de begått något olagligt? Det finns det inga bevis för.
Varför då anklaga Putin för något som alla gör? False flag för att ta uppmärksamheten från något annat?

2017-01-07 @ 15:54:38
Postat av: Ipse%252520Cogita%252521

Varanglen:
Jag sitter här och nickar och håller med. Bara det enkla faktum att svenska medier försöker skjuta SD i sank vid lla tillfällen de kan visar att alla försöker påverka. I mitt exempel visserligen inom landet vilket nästan gör det värre.
För säkerhets skull: jag är opolitiskt konservativ och därmed hemlös för närvarande!

2017-01-07 @ 16:19:40
Postat av: Bo Adolfsson

Vi har problem med och kommer att få ännu större problem med de fler än 100 000 utländska män, som har invaderat oss. För att dölja detta målas nu Ryssland ut som det stora hotet.
Det är ju skrattretande att t o m vänstermänniskor som Margot Wallström sätter sin tillit till CIA!
Världen är upp och ner efter Trumps valseger. Den skall inte erkännas och frågan är hur länge han överlever.

2017-01-07 @ 17:26:45
Postat av: Joacim

Jag blir mer konfunderad över hur dom lyckas skjuta fokus över till Ryssland. Folk borde ju anse att det är bra att alla undangömda hemligheter hos presidentkandidater kommer fram, hur ska annars folket kunna göra ett riktigt val? Det är inte läckans fel att Clinton är korrupt, det är hennes eget.

2017-01-07 @ 19:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0